PayPal, new visual identity

(Spanish version below)

PayPal: “Enabling businesses to thrive and consumers to get what they want faster”.

PayPal presents a new visual identity completely renovated. The key point of this new image is based on the consumers. The strategy followed by Havas Worldwide is to give to PayPal clients the liberty to “regain their power” in creating new ways to connect, to pay and to act regarding their needs and desires.

Paypal angtiguo logo

Old PayPal Logo

The slogan “Powering The People Economy” will be deployed on an incredible advertising campaign that will be hold in television, newspapers, digital media, magazines and social media. The spots will be launched in United States, United Kingdom, Germany and Australia.

With the presentation of the new logo, showing a focus on the new double PP , the group wanted to explain that any kind of money transfer is possible worldwide, starting from the SmartPhones to SmartWatches till the augmented reality in the future.

 

Paypal logo new 2014

New PayPal logo 2014

 

The campaign, will take place next autumn 2014, and will be focused on a new renewed visual identity . The new graphic image will appear in all PayPal products, their communication  and marketing tools, their websites such as Paypal.com, Paypal-Forward.com and their social media channels.

 

Spanish version:

PayPal: “Permitiendo que las empresas prosperen y que los consumidores consigan lo que quieren de forma más rápida”

La empresa PayPal perteneciente al grupo eBay presenta una nueva identidad visual completamente renovada. El punto clave de esta nueva imagen (llevada a cabo por Havas Wordwide) reside en la posibilidad de los consumidores de “recuperar su poder” para crear nuevas formas de conectarse, de pagar y de actuar según sus deseos y necesidades.

Su “Powering The People Economy” sera desplegado en una campaña de publidad que eligirá la televisión, la prensa escrita, la digital y diferentes revistas y redes sociales. Los spots verán la luz en Estados Unidos, Reino Unido, Alemania y Australia.

Con la presentación del nuevo logo, en el que se puso de relieve las iniciales PP,  el grupo grita al mundo la intención de confirmar aún más el punto de referencia para cualquier transferencia de dinero, Desde los teléfonos inteligentes, los relojes inteligentes y hasta la realidad aumentada.

La campaña , que verá la luz este  próximo otoño 2014, está centrada en su nueva imagen visual de una estética más moderna. Esta nueva identidad gráfica aparecerá en los productos PayPal, en sus herramientas de comunicación y marketing, sus sitios online PayPal.com, PayPal-Forward.com y sus redes sociales.